EĞİTİM VİZYONUMUZ

EĞİTİM VİZYONUMUZ

Temel Politikamız

Çamlık İkokulu olarak,  öğrencilerimizin kendisini tanıması, keşfetmesi, geliştirmesi ve gerçekleştirmesi için fırsatlar ve olanaklar sağlamaktayız .Çocuklar, ebeveynler ve öğretmenler, kendilerini ve çevrelerindekileri tanıdıklarında, birlikte gelişme imkânı doğacaktır.

Birlikte yapılan bu yolculukta ana aktör öğretmendir. Zira öğretmen aynen anne şefkati gibi hayatlarına dokunduğu bireylerin eğitiminde ustalığını ortaya koyar ve insanlaşmanın vasıtası rolünü üstlenir. Çamlık İlokulu Öğretmenleri yeniliğe açık, kendini yenileyen, araştıran, ulusal ve uluslararası boyutta işbirliği geliştiren bir profile sahiptir. Okul yönetimi olarak öğretmenlerimizin çalışma ortamını ürettiğimiz projeler ile destekliyor ve güçlendiriyoruz. Kalıcı öğrenmeyi sağlayan dijital materyal, montessöri uygulamaları, ders materyalleri, öğrencilerimizin farklı açılardan kendilerini geliştirmeleri için çocuk klüpleri,  sunum araçları tüm sınıflar için temin edilmiştir. 

    Her kültür kendi eğitim sistemini üretir. Her toplumda eğitim; o toplumun kültüründe var olan bilgi, deneyim ve değerlere göre şekillenir. Bu anlamda eğitim anlayış ve uygulamaları, içinde geliştiği kültüre özgüdür. Bir eğitim sisteminin sorunlarına çözüm ararken o sistemi oluşturan kültürün ve toplumun özelliklerini göz önünde bulundurmak gerekir. Bununla birlikte; insan her yerde insandır, ihtiyaçları evrenseldir ve bunun da dikkate alınması önemlidir. İnsan, insanın gölgesinde yetişir. Büyük insanları ortaya çıkaran eğitimdir. Oluşturulan atölyeler yolu ile zengin öğrenme ortamı heyacan verici yeniliklerle her geçen gün taçlandırılmaktadır. Tüm bu çabalar eğitimin asıl hedefinin gerçekleşmesi için sarf edilmektedir. 

25.04.2020 1610

 

 25-04-202025-04-2020

okulu her bir çocuğumuzun değerine değer, mutluluğuna mutluluk katan evrensel, millî ve manevi erdemlerle birlikte yaşam becerilerinin içselleştirildiği mekânlar olarak görüyoruz.

 

     Çamlık İlkokulu' unda, çocukların sahip oldukları yetenek kümeleriyle ilişkilendirilmiş becerilerin uygulama düzeyinde kazandırılabilmesi için  "Tasarım-Beceri Atölyeleri"kurulmuştur. Bu atölyelerdeki etkinlikler bilim, sanat, spor ve kültür odaklı yapılandırılmıştır. Tasarım-Beceri Atölyeleri ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde ortak bir amaç doğrultusunda tasarlanmış, çocuğun özellikle elini kullanmasını önemseyen, mesleklerle ilişkilendirilmiş işlikler halinde kurulumu sağlanmıştır. Bilmekten çok tasarlamanın, yapmanın, üretmenin ön plana çıkacağı  atölyelerimiz çocuğun kendisini, meslekleri, çevresini tanımasına yardımcı olacaktır. Bununla beraber bu atölyeler yeniçağın gerektirdiği problem çözme, eleştirel düşünme, üretkenlik, takım çalışması ve çoklu okuryazarlık becerilerinin kazandırılması için somut mekânlar olarak öğrencilerimizin hizmetine sunulmuştur.

 @çamlikilkokulupendik   @Pendikmem